Udklipc
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

nyt fra redningsstation ↓

Redningsstation
Redningsstation23 timer siden
Det sker ikke tit, at jeg forlader en brandstation midt i min ventetid, men en meget venlig brandmand fra frivilligstationen i Teckomatorp ville vise mig hans station. Den ligger kun omkring 6 km fra Svalöv og hører til samme brandvæsen.

Stationen består udelukkende af en frivillig styrke, så de bliver altid støttet af de ordinære fuldtids- eller deltidsstationer. Teckomatorp har specialer inden for droner, velfærdsstøtte og indsatser i terræn og har blandt andet også to tankvogne. Stationen rykker ud til omkring 50 hændelser om året.

Nu er jeg tilbage på stationen i Svalöv og håber på en lille aftenudrykning til sidst.
Redningsstation
Redningsstation1 dagen siden
De fik en tyverialarm på stationen. Der var heldigvis ikke noget, men styrkeleder mødte ind. Så jeg fik mulighed for at tage nogle nye billeder med garageportene åbne.

Stationen er normeret til 1+4 styrke på deltid men de har en ekstra basisvogn, så de kan nogle gange rykke ud til en sekundært kald. Den anden deltidsstation i kommunen, Röstånga, har et deltidsberedskab på 1+2 mand, så Svalöv rykker ofte ud sammen med dem. Röstånga har omkring 70 udrykninger om året.
Redningsstation
Redningsstation1 dagen siden
Forlod Löddeköpinge. Desværre fik de en kørsel 2 kald uden blå blink til standby i Lund. Jeg tror, at Lund er optaget af en længerevarende indsats.

I stedet er jeg nu i Svalöv, og det er faktisk mit første besøg på denne station. Jeg mødte en brandmand, som var meget venlig og lod mig komme ind i garagen for at tage billeder.

Det er en deltidsstation, hvor styrkelederen kører i sin egen indsatsbil. De har omkring 250 udrykninger om året. Stationen ligger 15-20 km fra Landskrona og rent praktisk under samme brandvæsen med administrationen placeret i Landskrona.
Redningsstation
Redningsstation1 dagen siden
Godmorgen. Jeg er 10-15 km syd for Landskrona hos Räddningstjänsten Syd, som også omfatter Malmö. Jeg er blevet taget godt imod og har været inde i garagen, og jeg også fik lov til at se nogle af deres opholdsrum.

Stationen er fuldtidsbemandet med en styrke på 1+4 og har omkring 350 udrykninger om året. De har også et logistikcenter her, så de har også lidt transportkøretøjer. Lige nu har de en reserve basisvogn, men senere i dag kører de ud for at hente deres egen tilbage.
Redningsstation
Redningsstation2 dage siden
Travl aften for ambulancerne. De har været ude i flere timer. De to natambulancer nåede lige hjem, men kort efter rykkede begge ud igen med kørsel1 inden for 10 minutter.

Brandmandskabet har haft ro efter de to udrykninger tidligere på aftenen. Den seneste udrykning var til en person, der havde fået stød efter at have togsurfet på taget af et tog i fart.
Redningsstation
Redningsstation2 dage siden
Ny udrykning her i Landskrona. Automatisk brandalarm i byen, hvor de rykkede ud med indsatsleder, basis og stigevogn. Så det har været en god dag her, hvor de allerede har nået deres gennemsnitlige antal udrykninger med 2 kald.

Ellers har jeg også fanget et par ambulancer og haft gode fotomuligheder.

nye billeder 21-6 2026

flere nye billeder klik på nye billeder for galleri

 

 

sidste nye videoer